2021 m. liepos 16 – rugsėjo 12 d. Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonijoje, E. A. Jonušo g. 3, Nida LT-93127
Paroda veikia antradieniais – sekmadieniais, 10–17 val.
Nepriklausomos Teherane veikiančios kuratorės ir edukatorės Azar Mahmoudian kuruojamoje parodoje pristatomi menininkų Clarissa Thieme, Wendelien van Oldenborgh, NSRD („The Workshop of Restoration of Unfelt Feelings“ – liet. Nejaustų jausmų restauravimo dirbtuvės), Ayreen Anastas ir Rene Gabri bei Beatriz Santiago Muñoz darbai.
Eksponuojama kolekcija apima skulptūrines instaliacijas, archyvinę medžiagą ir filmus, kurie pasitelkia fikciją, taip pat tuos, kurie visiškai atsisako vaizdinijos. Juose eksperimentuojama su istorinėmis kinematografinės erdvės aprėptimis kaip liudijimo terpe, kuri taip pat yra fizinė ir mintinė aplinka: prieglobstis, nevienalytė saugykla su nerimą keliančia galia įgyvendinti, atblokuoti ir prižiūrėti socialumo formas.
Šioje judančių vaizdų praktikos kolekcijoje apmąstomos kino erdvės kaip liudijimo medijos istorinės galimybės. Tačiau kino erdvė šiuo atveju regima ir kaip fizinė bei psichinė aplinka – prieglobstis, tarp skirtingų vietovių išsiskaidžiusi jungiamoji erdvė, pažymėta sudėtinga traukos jėga ir skirta atkurti, atblokuoti bei rūpintis socialumo formomis. Šie procesai vyksta per kolektyvinės kontempliacijos situacijas tarp nepažįstamųjų tamsiajame kambaryje, arba per įtampą, kylančią dalijantis filmo autorystę; situacijas, kai tęstinė kelionė siekiant tapti vienu ir įvairūs šios patirties pasikartojimai virsta estetiniais pasirinkimais bei struktūrinėmis derybomis.
Programoje dalyvaujantys menininkai vis iš naujo aplanko praeitis, per anksti virtusias istorija: kolektyvinio troškimo, laukimo ir įstrigimo akimirkas, taip pat savo pačių ar kitų autorių praeities filmus. Nors atrodo, jog mūsų politinės kovos nepaaiškinamai kartojasi, sykiu jos tarsi perartikuliuoja tai, ką reiškia liudyti ir pervizualizuoti pasaulius: akla filmo versija, siūlanti įsiklausyti giliau, partitūra akių šokiui „per išblukusias apytikriškumo ribas“, ryškiai įsižiebianti kamera arba prašymas „prižiūrėti“ filmo pasaulį, taip vykdant rūpestingumo aktą.
Ši paroda ir kino peržiūros po atviru dangumi yra Azar Mahmoudian kuruojamos daugiasluoksnės programos „Pagrįsti pagrindai“ dalis. Ši programa anksčiau pristatyta kaip „Pagrįsti pagrindai: bičiulystės tektonika“ Lisabonos „MAAT“ muziejuje ir „Rua das Gaivotas“ bei „Tensta Konsthal“ Stokholme, o ateityje bus įgyvendinta „SAVVY Contemporary“ Berlyne, „Fundació Antoni Tàpies“ Barselonoje, Londono Karališkajame menų koledže ir kt. (2018–2021 m.). Ši NMK programa yra Europos bendradarbiavimo projekto „4K: nuo konflikto iki konsensuso įstaiga per kūrybiškumą ir kultūrą“, iš dalies finansuojamo programa „Kūrybiška Europa“, dalis.
Daugiau informacijos čia