N ŽEMĖ – festivalis Nidoje, organizuojamas maestro Mindaugo Bačkaus (VŠĮ „Violončelių muzika“). Šeiko šokio teatro įkūrėja ir choreografė Agnija Šeiko, galima sakyti, jau tradiciškai, bendradarbiaudama su Mindaugu Bačkumi festivalyje kuria meno formų sintezes naujose, jų pačių atrandamose erdvėse.
Finalinis 2021 m. festivalio N ŽEMĖ projekas – G. F. Hendelio opera „Acis ir Galatėja“ (vok. k.)
Kūrybinė grupė:
Dirigentas Trevor'as Pinnock'as
Režisierius Frederic'as Wake'as Walker'is
Kostiumų dailininkė Jolanda Imbrasienė
Klaipėdos kamerinis orkestras
Choras (16 žmonių)
Solistai: Acis – Maximilian'as Schmitt'as, Galatėja – Lauryna Bendžiūnaitė, Damon'as – Hiroshi's Amako, Polyphemas – Tadas Girininkas
Projekto trukmė: liepos 3–9 d., 2 spektakliai – liepos 9 d. Nidoje, liepos 10 d. Klaipėdoje.
–––––––––––––––––––––––––––––––
Visada svajojau dainuoti operos pastatyme Nidoje, tačiau atsakymas visada būdavo toks pat – neįmanoma, neturim tam vietos, lėšų ir galimybių. Tiesa ta, kad labiausiai trūko virkštelės, to kraujo ryšio su vieta, teikiančia jėgų, peno idėjai ir kovai už ją. Tai štai, aš – tikra Nidos dukra, užgrūdinta Baltijos sūrumu ir kopų smėlio pilių trapumu, moku vytis horizontą ir šis projektas yra mano grąža gimtajam kraštui. 2020-ieji buvo išbandymų metai visoms sritims, o ypač kultūrai, visi mano kolegos gyveno atšauktų projektų ir labai miglotos ateities realybėje. Tikras stebuklas, kad mano svajonei išsipildyti reikėjo pasaulinės pandemijos sukurto vakuumo, pakoregavusio mano pasaulinio kalibro kolegų darbo tvarkaraščius, požiūrį į menininko misiją ir būrio užsispyrusių, svajonėm tikinčių rėmėjų, bendraminčių, kuriems nėra tokio dalyko kaip ,,neįmanoma“.
„Acis ir Galatėja“ yra COVID19 sąlygom draugiškas projektas, mažos atlikėjų pajėgos, tik 4 solistai, kamerinis choras ir orkestras. Hendelis, pasitelkdamas visą savo talentą, papasakoja nimfos, pusiau dieviško sutvėrimo, ir piemens meilės istoriją, neįmanomą tol kol jis gyvena…
Lauryna Bendžiūnaitė
Mes, profesionalūs muzikantai, dažnai dalyvaujame dideliuose pastatymuose koncertų salėse ir operos teatruose. Juose sutinkame daug kolegų atlikėjų, su kai kuriais patiriame ypatingą muzikos magiją. Toks ryšys sieja ir su Lauryna Bendžiūnaite, kurios kvietimas vėl dirbti kartu ir puikiu režisieriumi Frederic’u Wake’u Walker’iu man iškart pakuždėjo mintį, jog turėtume atlikti Hendelio „Acis ir Galatėja“. Šios operos pastatyme prie mūsų prisijunks Klaipėdos kamerinis orkestras ir puiki solistų komanda. Taigi šis projektas gimė iš noro muzikuoti su bendraminčiais, dalintis menu su Lietuvos auditorija. Galiausiai, ar gali būti geresnis laikas kūrybai nei vasara Kuršių nerijoje?
Trevor'as Pinnock'as
Nida yra puiki aplinka operai „Acis ir Galatėja“: amfiteatras ir bažnyčia įprasmina senovės mitą, permąstytą XVIII a. krikščioniškoje Europoje. Pirmasis veiksmas – tartum santuoka, o antrasis – tarytum laidotuvės. Šiuo pastatymu bus siekiama sukurti paprastą ir kartu iškilmingą spektaklį, kurio personažai taps šio reginio dievais, todėl dėmesys bus sutelktas į kostiumus ir atlikėjus, perkeltus į šiuolaikinę aplinką. Tikiuosi, kad bus juntama nauja senovės ritualo versija. Natūralią dienos šviesą ir saulėlydį ketinu panaudoti kaip Acis žūties su žvakėmis simbolį ir finalinį prisikėlimą. Orkestro, dainininkų ir žiūrovų santykis visuomet yra labai svarbi mano darbo dalis. Šie trys komponentai erdvėje turi sąveikauti taip, kad sukurtų maksimalią bendruomenės patirtį.
Frederic'as Wake'as Walker'is